Σάββατο 20 Απριλίου 2019

Η αποτείχιση του αγίου Ραφαήλ του Νεομάρτυρος





Ο ΑΓΙΟΣ ΡΑΦΑΗΛ ΚΑΙ ΤΟ «ΕΝΩΤΙΚΟ» ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ (1452)

Τό ἔτος 1452 μ.Χ. τό Ἔθνος ὑπέστη μία μεγάλη δοκιμασία· τήν «ψευδοένωση» τῶν ἐκκλησιῶν.

Στήν Κωνσταντινούπολη, στίς 12 Δεκεμβρίου 1452, μέ πρωτοβουλία τοῦ Κωνσταντίνου Παλαιολόγου (εἶχε τήν ἀπατηλή ἐντύπωση ὅτι ἔτσι ἐξυπηρετοῦσε τό ἔθνος, ξεχνώντας ὅτι ὁ μόνος φίλος καί ἀνίκητος σύμμαχος εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Σωτῆρας Χριστός) γίνεται «ἑνωτική λειτουργία», παρόντος τοῦ καρδιναλίου Ἰσιδώρου (ἀπεσταλμένου τοῦ πάπα).

Ὁ αὐτοκράτορας Κωνσταντῖνος ὀργάνωσε τό ἐπίσημο συλλείτουργο στήν Ἐκκλησία τῆς Ἁγίας Σοφίας παρουσίᾳ τοῦ ἀντιπρόσωπου τοῦ πάπα καρδινάλιου Ἰσίδωρου, στά πλαίσια τῆς «ἑνωτικῆς πολιτικῆς» πού ἐφάρμοζε, ἔχοντας τήν ψευδαίσθηση ὅτι θά σωθεῖ ἡ Βασιλεύουσα μέ τή βοήθεια τοῦ πάπα, ἀπό τόν ἐξαιρετικά ἀσφυκτικό τουρκικό κλοιό.

Ἐκείνη τήν ἐποχή ὁ πρωτοσύγκελος ἀρχιμανδρίτης Ραφαήλ, ἀλλά καί ὁ διάκονος Νικόλαος βρίσκονταν στήν Κωνσταντινούπολη. Στίς 12 Δεκεμβρίου τοῦ 1452, ἀνήμερα τοῦ ἁγίου Σπυρίδωνος, ἔλαβε χώρα τό συλλείτουργο αὐτό...

Ὅμως, ὁ πρωτοσύγκελος Ραφαήλ δέν θέλησε νά παραστεῖ καί οὔτε καί τόν διάκονό του ἄφησε νά πάει...

Γνώριζε πολύ καλά ὅτι αὐτό θά ἦταν προδοσία τῆς Πίστεως, ἐπέλεξε νά πειθαρχήσει στόν Θεό καί ὄχι στόν αὐτοκράτορα.

Ὁ ἀσυγκράτητος θυμός τοῦ Παλαιολόγου

Ὁ αὐτοκράτορας θύμωσε πάρα πολύ καί τιμώρησε μέ ἐξορία τούς δύο πατέρες προσωρινά στήν Αἶνο.

Γι’ αὐτό καί ὁ ἅγιος Ραφαήλ ὀνομάζεται καί ὁμολογητής, διότι παράτησε τίς τιμές καί δόξες τοῦ ἀξιώματός του καί δέν ὑπολόγισε τό κόστος τῆς ἐναντίωσής του στόν αὐτοκράτορα...

προκειμένου νά ὑπερασπιστεῖ τήν ἀλήθεια τῆς Ὀρθοδοξίας ἔναντι τῆς αἱρέσεως τοῦ παπισμοῦ.

Τίς τελευταῖες ἡμέρες ὅμως πρίν τόν ἡρωικό θάνατό του ὁ αὐτοκράτορας Κωνσταντῖνος...

ὅταν δέν ἦρθε ἡ δυτική βοήθεια, κατάλαβε τό τραγικό του λάθος, καί μέσα στήν Ἁγία Σοφία, τήν τελευταία νύχτα ζήτησε συγχώρεση ἀπό τον Θεό καί ἀνθρώπους καί ἥσυχος τήν ἑπομένη, ἔπεσε ὡς ἥρωας καί ἐθνομάρτυς.

Αφοῦ πρῶτα ἐξομολογήθηκε καί κοινώνησε ὡς ἀληθινός ὀρθόδοξος γι΄ αὐτό καί ὁ ἅγιος Ραφαήλ συνήθιζε νά τόν ἀποκαλεῖ μετά τήν ἡρωική θυσία του μέ δάκρυα στά μάτια «ἅγιο αὐτοκράτορα Κωνσταντῖνο».

Αὐτός ἦταν ὁ λόγος λοιπόν πού, ὅταν ἄρχισε ἡ πολιορκία τῆς Βασιλεύουσας ἀπό τούς Τούρκους οἱ δύο ἅγιοι πατέρες βρίσκονταν ἐκτός τῶν τειχῶν της καί μετά πέρασαν στήν Μακεδονία.

Ἐκεῖ ἦταν, ὅταν συνέβη ἡ ἅλωση τῆς Κωνσταντινουπόλεως, τήν ἀποφράδα ἐκείνη ἡμέρα Τρίτη 29η Μαΐου 1453, ἀπό τούς ἐπιδραμόντες ἀπό τά βάθη τῆς Ἀσιατικῆς Μογγολίας Σελτζούκους Τούρκους.

Ὁ τελικός προορισμός τους ἦταν ἡ Λέσβος, ὅπου καί μαρτὐρησαν ἐννέα ἔτη μετά, τόν Ἀπρίλιο τοῦ ἔτους 1463 μ.Χ.


Η προδοσία της Πίστεως που κορυφώθηκε με το συλλείτουργο στην Αγία Σοφία, ήταν που οδήγησε και στην πτώση της Κωνσταντινουπόλεως, μετά από χίλια χρόνια που παρέμενε απόρθητη, με την προστασία του Θεού και της Υπερμάχου Στρατηγού, Κυρίας Θεοτόκου. Στήκετε και κρατήτε τας παραδόσεις...

Η αποτείχιση όπως βλέπουμε είναι υποχρεωτική μόνο σε δογματικά θέματα. 
Οι άγιοι πάντα μάθεναν για την αποτείχιση ως μια Κιβωτός σωτηρίας της ορθοδόξου πίστεως μας.
Οχι όπως σήμερα που διδάσκεται ως σχίσμα απο τους Μεταπατερικούς κληρικούς και θεολόγους. Οποίος διδάσκει τέτοια αντιευαγγελικά πράγματα να τον κρίνουμε απο αγάπη για τα λεγόμενά του και να του διδαξουμαι την ορθή πίστη 



Μην αφήνεται τις μικρές διαφορές να μας διχάζουν


Αποτειχισμενοι παλαιοί και νέοι 


Αγαπητοί εν Χριστό  αδερφοί θα ήθελα να μιλήσω για το θέμα της εξαιρέσεις των αποτειχισθέντων κληρικών,μοναχών, μοναζουσών και λαϊκών διότι δισφημιζετε η άγιο πατερική Αποτείχιση  απο την αίρεση και τους φορείς της όπως δικαίος επραξαν οι ιερείς και οι λαϊκοί και πριν την ψευδοσύνοδο του Κολυμβαρίου της Κρήτης πχ(π. Ευθύμιος τρηκαμινας, Επίσκοπος Ρασκας Αρτέμιος κ.α.)και οι μετα της ψευδοσυνοδου αποτειχισθέντες π.χ.(π. Θεόδωρος Ζήσης, Π.Νικόλαος Μανώλης, Αγιορειτες Πατέρες, κ.α.  και απο άλλες Χώρες) σύμφωνα με τον 15ο κανόνα της πρωτοδευτέρας Οικουμενικής Συνόδου και άλλων πολλών κανόνων.
 Δεν πρέπει να μας διαχωρίζουν κάποιες μικρές διάφορες οπως π.χ. το Εορτολόγιο δηλαδή μερικοί Πατέρες απο καλή προαιρεση γύρισαν με το παλαιό Εορτολόγιο Χωρίς να ενταχθούν σε καμία απο τις παρατάξεις της παρασυναγωγής των <<ΓΟΧ>> δεν είναι θέμα πίστεως το εορτολόγιο. Θα πρέπει να έρθουν σε κοινωνία όλοι οι Πατέρες και να συλειτουργούν χωρίς να τους χωρίζει το Εορτολόγιο αν και θα ήταν προτιμότερο οταν συλειτουργούν να εορτάζουν με το πάτριο Εορτολόγιο. Ακόμα καλό θα ήταν να μην κάνουμε μεγάλου χρονικού διαστήματος Οικονομίες διότι:

«Τοις κοινωνούσιν εν γνώσει τοις αιρετικοίς ανάθεμα». (Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδος.


 Γι αυτόν τον λόγον όταν αποτειχίζετε κάποιος πρέπει να μάθει την ακρίβεια πρώτα ώστε σιγά σιγά να σταματήσει την οικονομία. Και αν κάποιος κοινωνάει στους μνημονεύοντες καλύτερα να μην κοινωνάει στους μη μνημονεύοντες μέχρι να τηρεί την ακρίβεια.

Άγιος Παΐσιος ο Μέγας και οι Οικουμενιστές

Στις σελ.266-268 ἀναφέρει την περίπτωση τοῦ Μοναχοῦ που εἶπε στο Ἐβραῖο "ἲσως εἶναι ἒτσι καθώς σύ λέγεις" και εὐθύς ἒχασ...